SupportSupport
Odd Børretzen & Lars Martin Myhre - Absolute Norsk - Noen ganger er det all right
Absolute Norsk
Disc 1
01. Gud! Hvor du er deilig...
02. Torn
03. When Susannah Cries
04. Su-su-susa i hodet
05. Tre minutt
06. A Kind of Christmas Card
07. Nå kommer jeg og tar deg
08. Hodet over vannet
09. Shimmering Warm & Bright
10. Cries Like a Baby
11. You Drive Me Crazy
12. Min dag
13. Det går likar no
14. En solskinnsdag
15. Apples and Diamonds
16. Theme From Shower Show
17. Easy
18. Noen ganger er det all right
Disc 2
01. Crying in the Rain
02. Lydia
03. Unforgivable Sinner
04. Bade naken
05. Even If the Rain
06. Happy
07. Velvet
08. Crown Imperial Song
09. Krasafaren steinbu (live)
10. She Belongs to the Rain
11. The Water Is Wide
12. Next Time I See You
13. Lovestruck
14. Just Another Normal Day
15. Månens elev
16. Kor e alle helter hen
17. 1.000 søte damer
18. Kursiv
Jeg har mange, mange ganger -
mange, mange, mange ganger -
hatt lyst til å skrive en vise om livet -
in the morning -
Altså, skrive en vise om livet om morgenen,
ja ikke livet bare om morgenen -
men det er særlig om morgenen jeg tenker på sånt,
men jeg mener: det er'kke lett - det vil si -
jeg fikk til refrenget. Og det ble sånn.
ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta
ta ta ta ta ta ta ta ta ta -
in the morning -
Og denne visa skulle altså handle om livet,
men jeg mener - livet- det er så svært - og langt!
men jeg tenkte - jeg tenkte at -
jeg kunne kanskje sammenligne livet med å være i båt -
om sommeren. Jeg har ganske god greie på det, for jeg er
ganske mye i båt om sommeren -
og det er ofte forferdelig ubehagelig.

Og sånn er livet også - ofte - særlig om morgenen -
når det regner - og det regner mye om sommeren - i båt - og i livet.
Da drypper det fra dekket og ned på loffen,
og det er skorpe på leverposteien, og alt er'kke bare vått -
det er dertil totalt hensiktsløst - og dyrt og jeg tenker da:
Hvorfor er jeg egentlig her? Langt fra folk - omgitt av stein
og vann og fiks. Hvorfor er jeg ikke et helt annet sted?
På Theatercaféen, kanskje, hvor du kan sitte helt tørt ved bordet
og se på folket i regnværet ute i Stortingsgata som løper etter
trikken hvis den trikken i det hele tatt kommer den dagen.
Kanskje den er lagt ned? Men inne kommer kelneren med det du
ber om - og måker - jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:
Jeg hater måker! De skriker! Og oppfører seg som dyr, og jeg tenker:
Sånn er livet også ganske ofte -
som en våt morgen med dyr som skriker og drypper,
og det er skorpe på leverposteien,
og skorpe både på det ene og det andre.
Sånn er livet. - Og sånn er det å være i båt også -
særlig om morgenen - noen ganger. -
Men noen andre ganger - eller for å si det på en annen måte -
noen ganger - i båt om morgenen - og i livet også - forsåvidt -
Noen ganger er det all right
Noen ganger er det all right
Noen ganger er det helt all right
In the morning
Noen ganger er det all right
Noen ganger er det all right