SupportSupport
National Sånger: Hymner från Vågen och EPAs torg
01. Sent en lördagkväll
02. Bängen trålar
03. Jack the Ripper
04. Kolla kolla
05. En dag på sjön
06. Barn av vår tid
07. Lägg av
08. Hanna från Arlöv
09. Speedy Gonzales
10. Aldrig mera krig
11. Men bara min älskade väntar
12. Ut i kylan
13. Popens Mussolinis
14. Livet är en fest
På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är kåt
Vi skulle gå på Vågen, och dansa oss en låt
Vi grundade med groggen, Greven, Plast och jag
Och fredagsdrömmen växte om en flicka varm och glad

Livet är en fest
Håll med om det, folk och fä,
men om livet är pest,
fyllan värmer bäst

Men när vi kom till Vågen, så var det nåt som dog
Där var det knuff och trängsel, och inte många log
Vi satte oss i baren och tog en flaska vin
Och drömmen börja slakna om en flicka varm och fin.

(Chorus)

Sen hängde vi i baren, drick min broder, drick
Orkestern malde svensktopp, och sista dansen gick
och jävlar vad jag ville, att det nånstans fanns en tjej
Som kunde komma fram ur röken fram till mig och säga: HEJ!

(Chorus)

Sen stängde dom och vi gick hem, vår fredagsdröm var slut
Jag spydde i en rännsten, blev utskälld av en snut
Men glöm din värk i hjärtat och glöm ditt kneg min vän
För snart så ar det fredag, då försöker vi igen.

(Chorus)